Apple дунёдаги энг қиммат бренд деб топилди
Компания капиталлашуви 355 млрд долларни ташкил этган.
Apple компанияси дунёдаги энг қиммат бренд деб топилди. Бу ҳақда The Bell хабар берди.
Маълум қилинишича, Brand Finance 2022 йил учун янги Global 500 бренд рейтингини тузган. Рейтингда Apple биринчи ўринни қайд этиб, яна дунёдаги энг қиммат брендга айланган.
Apple брендининг қиймати бир йил ичида учдан бир қисмга ўсиб, мутлақ рекорд рейтингга — 355 миллиард долларга етган. Топ-5 брендлар қаторига Amazon (350 миллиард доллар), Google (263 миллиард доллар), Microsoft (184 миллиард доллар) ва Walmart (112 миллиард доллар) ҳам кирган.
TikTok энг тез ривожланаётган (бир йилда уч марта) бренд деб эътироф этилган, We Chat иккинчи йил кетма-кет энг «кучли» (кўрсаткич сармоя ва бизнес самарадорлигини ҳисобга олади) деб топилган.
Таъкидланишича, технология саноати бренд капиталлашуви бўйича етакчиликни сақлаб қолмоқда. Иккинчи ўринда турган жаҳон чакана савдоси пандемия даврида капиталлашувини 46 фоизга оширди ва 1 триллион доллардан ошди.
Бундан ташқари, жаҳон брендлари капиталлашувининг учдан икки қисми икки йирик иқтисодиётда — АҚШ ва Хитойда тўпланган.
Энг қиммат рус бренди — «Сбербанк» — 156-ўринда (ўтган йили — 181-ўрин) ва бу кўрсаткич бўйича у Morgan Stanley’ни ортда қолдирган. Бренд кучи бўйича «Сбербанк» Европада биринчи бўлиб, Ferrari’ни ортда қолдирган, гарчи кўплаб Европа брендлари анча қимматроқ. Масалан, Mercedes дунёда 15-ўринда ва 61 миллиард доллар туради.
Аввалроқ Apple раҳбарининг йиллик даромади 570 фоизга ошгани хабар қилинганди. Шунингдек, Уоррен Баффет Apple’нинг рекорд капиталлашуви туфайли 120 милилард доллар ишлаб олгани ҳақида хабар берилди.