Spotify акциялари обуначиларнинг 2022 йилги прогнозидан кейин тушиб кетди
Акциялар пасайиши камида 18 фоизни ташкил этди.

Spotify акциялари обуначиларнинг 2022 йилги прогнози эълон қилинганидан сўнг тушиб кетди. Бу ҳақда Reuters хабар берди.
Маълум қилинишича, Spotify хизмати акциялари компания обуначилар сонининг ўсиши секинлашганини тан олганидан кейин тушиб кетган. Таҳлилчиларнинг фикрича, хизматнинг реклама даромади обуна бизнесидан деярли икки баравар тез ўсиб бормоқда. Компаниянинг ўзи обуна базасининг ўсиши бўйича прогнозларни беришдан бош тортган.
Қайд этилишича, 2 февраль кунги савдолар ёпилгандан сўнг Spotify мусиқий сервисининг акциялари компаниянинг обуначилар бўйича кутилганидан ҳам заифроқ прогнози туфайли 10 фоиздан кўпроқ арзонлашиб, 171,9 долларга тушган. Акциялар пасайиши камида 18 фоизга етган.
Компаниянинг молиявий директори Пол Фогель 2022 йилда обуначилар ва фойдаланувчиларнинг ўсиш суръати 2021 йилгидан унчалик фарқ қилмаслигини айтган. Таҳлилчиларнинг қайд этишича, хизматдан тушган реклама даромади обунадан тушганидан деярли икки баравар тез ўсиб бормоқда.
«Биз энди обуналарни бутун йил давомида тавсия қилмасак-да, 2021 йилга нисбатан 2022 йилда фойдаланувчилар ёки обуначилар учун аниқ қўшимчалар бўйича сезиларли фарқни кутмаяпмиз», — деган Фогель.
Компания кўпроқ реклама ва янги хизматлар сотгани сабабли даромад таҳлилчиларнинг тахминларидан юқори бўлган. Шу билан бирга, компания премиум хизматига пуллик обуначилар сони сезиларли даражада — 16 фоизга ошган.
Ойлик фаол фойдаланувчиларнинг умумий сони 18 фоизга ўсиб, рекорд даражадаги 406 миллионга етган. Бироқ компания жорий чоракда 183 миллион пуллик обуначи бўлишини прогноз қилмоқда, бу таҳлилчилар кутган 184 миллиондан паст. Spotify ортиқ обуначилар учун йиллик тавсиялар бермаслигини айтган.
«Инвесторлар биринчи чоракдаги ялпи даромад траекториясидан ҳафсаласи пир бўлган бўлса-да, ҳақиқий воқеа шундан иборатки, реклама даромадлари уларнинг обуна бизнесига қараганда қарийб икки баравар тез ўсмоқда. Фикримизча, келгуси бир неча йилда муҳим ўсишлар юз беради», — деган LightShed Partners таҳлилчиси Рич Гринфилд.
Хизмат подкастингга 1 миллиард доллардан ортиқ сармоя киритган. Spotify 2018 йилда Apple билан рақобатлашиш учун бир қатор қарзларни ўзлаштирган ҳолда подкаст билан ишлашни бошлаган. Компания АҚШда подкастерлар учун пуллик обуна платформасини ишга туширган, уни реклама учун очган ва Apple компаниясини мағлуб этган энг йирик подкастерга айланган.
Spotify’нинг таъкидлашича, подкастларнинг ўз платформасида истеъмол қилинган умумий соатлардаги улуши барча вақтлардаги энг юқори даражага етган. Компания пуллик подкаст обуналарини яна 33 та бозорга кенгайтирган ва уларни Россия, Миср ва Саудия Арабистонидаги фойдаланувчиларга тақдим этган.
Компания даромадларининг асосий қисмини ташкил этувчи премиум обуначилар сони таҳлилчилар кутган 179,9 миллиондан ошиб, 180 миллионга етган. Чораклик даромад 3,04 миллиард доллар (даромаднинг 15 фоизи)га етган.
Гринфилднинг қўшимча қилишича, мусиқа хизматидан кенгроқ аудио форматга ўтиш (подкастинг, аудиостриминг, аудиокитоблар) инвесторлар эътибордан четда қолиш учун жуда катта бўлган кучли реклама бизнеси имкониятларини очган.
Аввалроқ Таҳлилчилар прогнозида Netflix акцияларининг нархлари сезиларли пасайгани хабар қилинганди.






